Розклад занять

01.10, понеділок, о 1600 - Грудне годування 2 (Акушер-гінеколог)

04.10, четвер - Уточнюється лекція

06.10, субота, о 1000 - Семінар про догляд за немовлям (лікар-неонатолог). Попередній запис

Мамусі в очікуванні долучайтесь до нас, чекаємо на вас! Запис у вайбер 0679998452

Готовність до школи. Філіппінський тест

gotovnist dytyny do shkolyВ дошкільному віці (зазвичай в 5-6 років) у дітей відбувається «напівзростовий стрибок у зрості», який полягає у суттєвому подовженні рук і ніг.

Для того, щоб дізнатися пройшов цей скачок зросту чи ні, потрібно попросити дитину доторкнутися правою рукою до лівого вуха, провівши руку над головою. Дитина 4-5 років не може цього зробити – руки ще занадто короткі.

Результат Філіппінського тесту достатньо точно характеризує біологічний вік дитини. Він відображає ступінь розвитку скелету, рівень дозрівання нервової системи, здатність головного мозку сприймати і переробляти інформацію.

Загалом таким способом перевіряється ступінь морфофункціональної зрілості організму. В першу чергу це пов’язано з рівнем дозрівання нервової системи і здатністю головного мозку сприймати і переробляти інформацію. Недарма Філіппінський тест нерідко розглядають як один з головних критеріїв «шкільної зрілості».

Фізіологами встановлено, що, якщо дитина починає відвідувати школу до того, як у неї відбувся напівзростовий стрибок, це різко негативно позначається на її здоров’ї, в першу чергу – психічному, і вкрай рідко приносить успіх у навчанні.

Паспортний вік, в якому проходить цей напівзростовий стрибок, може істотно варіюватися. У деяких дітей він завершений вже до 5 років, в інших – тільки після 7 років. Ясно, що в такому віці різниця в два роки – це дуже багато.

Напівзростовий стрибок — один з важливих критичних періодів у житті дитини, відповідно до ходу якого якісно змінюються багато функцій організму. У той же час фізіологічні наслідки такого стрибка дуже прості: організм дитини стає надійнішим в біологічному сенсі, а тому – працездатнішим.

З точки зору фізіології про працездатність взагалі можна говорити тільки після завершення напівзростового стрибка. До цього істинної працездатності (ні розумової, ні фізичної) у дитини ще немає. Адже основою працездатності є така організація нервових, енергетичних та інших процесів, яка здатна забезпечити роботу в «стійкому режимі». Ні про який стійкий режим до напівзростового стрибка говорити не доводиться — клітини дитячого організму до 6 років просто не годяться для цього.

Зате після того, як напівзростовий стрибок завершений, у дитини з’являються реальні функціональні можливості до посидючої, досить тривалої роботи в рівному темпі (зрозуміло, ще невеликі — вони будуть швидко, але нерівномірно збільшуватися відповідно до міри дорослішання, але вже закладена основа).

Успіхів вам, друзі, терпіння і розуміння до себе і до своїх дітей!

Фото з відкритих джерел
Переклад Тутка за матеріалами